Wednesday, May 1, 2013

Mimpi....






Bismillah....

Huh... kat dapur lagi.... dah 2-3 hari kat sini jer....

sama jugak ke macam semalam dan hari-hari yang lepas... ek?

bukak jer la pintu dapur nie... erkhhh!!! erkkhh..!!! eii,,, apasal la ketat pulak tombol nie...

berkunci ker? tapi, kunci kan dari dalam... aku kat dalam.... tapi kenapa tak boleh pulas nie... erkkhhh!!! nie betul2 ketat ni...

waa... lain la pulak.... 2-3 hari lepas aku kuar masuk pintu dapur nie jer...

lain ker kali nie? lain ker yang ada disebalik pintu dapur nie?

2-3 hari lepas kalau aku bukak pintu nie, aku masuk kembali ke ruang dapur... dari dapur masuk ke dapur... dah 2-3 hari aku rasa pelik....

nanti tiba-tiba pulak aku kat luar... bila aku bukak pintu jer... aku masuk ke luar balik... ish... dari luar masuk pintu tapi ke luar semula... ish ish...

hari nie tak boleh bukak pulak... kat tingkap gelap pulak.... mak aiii.... gelap gila luar... bayang pokok cili dan pisang pun aku tak nampak....

rrrrr....rrrrr...krrrk krrrk.... (tombol pintu dipulas paksa dari sebalik).... grrr krokkkkk  grrr krokkkkk ... pintu di goncang....

ish... apa nie... perasaan takut menghantui aku... aku menjauhkan diri dari pintu...entah kenapa aku tak jumpa ruang tamu rumah ku... pintu semakin kuat dicuba untuk dibuka dari ruang sebaliknya...

aku semakin takut... resah dan memang betul-betul takut... berbagai andaian terbit bersilih ganti dalam fikiran... Ya Allah...aku MOHON PERLINDUNGAN....

aduh... silaunya... ehh.. sejuk... eh.... la... kat surau rupanya... camana aku leh ada di surau tempat lepak lepas maghrib bersama Pak Din, Pakcik Wahab, Pakcik Moni, Pakcik Jenal, Wak Said, Abang Mahat, Pak Amat dan Tok Joko nie... ha... lega rasanya...

Apa aku nak buat... ? Ha! tadi ada benda kat pintu rumah aku.. apa aku nak buat nie...

Ha.. lega betul la aircond surau nie... aku duk sini jer la.. tunggu sapa2 datang....

tunggu....

tunggu....

tunggu....

tiit  titittttt tiit titiiiiiii......

5.15 am....

erkkk.... mimpi? Alhamdulillah....

akhirnya aku tahu apa yg aku perlukan untuk aku niatkan 5hb Mei ini.....

Terima Kasih Allah... Kau lah Maha Memberi Pertunjuk dan Maha Memberi Ilmu.... Subhanallah.... Allahuakhbar....

(setelah memohon pertunjuk dan pertolongan kepada Allah 5 hari yang lepas....)





pemimpin mana yang aku hendak Tholabun Nusrah.....




lalalalalalala.... hati
ku senang

Abu Hakeem
Batu Pahat ke Paloh.....

aku tetap seorang Palohrians.....



6 comments:

Anonymous said...

Salam, jadi saudara tak akan keluar pada 5 Mei ini ye saudara? atau hamba salah faham..hmm..

saiful

Anonymous said...

salam... jika minta betul pada Allah dengan penuh kerendahan diri, Dia akan jawab segalanya. tahniah!

AbuHakeem said...

Saya faham apa maksud dari bilik kembali ke bilik... dari luar kembali ke luar...

sifat takut itu pula azali kepada setiap manusia pada benda yang tak pasti...

dan kita mudah selesa pada sesuatu yg kita sering habiskan masa @ sering kita bersama...

dan kita mudah mengharap org lain yg tolong kita settlekan masalah kita....

Al-kisah... sebelum Solat Istiharah ini, hampir 2 minggu saya mengkaji apa itu DEMOKRASI dan sistem2 nya... kepelbagaiannya dan rukun2nya....

kemudian saya mengkaji pula pandangan ulama luar berkenaan politik demokrasi, mengundi dan sistem2nya dan hukumnya...

perbezaan pendapat yg besar, ada yg pro ada yg kontra... saya tak ambil dari ulama di negara kerana kalau dari PAS, tentulah kecenderungan mereka ialah YA boleh... dari Hizbut Tahrir - TIDAK BOLEH...

jalan tengah mncari diluar....

dan kesimpulan... Allah tentukan.... apa pertunjuk yg sampai, adalah hasil kajian dan Allah permudahkan... juga dari hasil diskusi bersama rakan dan Guru...




so, saya akan keluar pd 5hb... mencari pemimpin yg akan menerima Tholabun Nusrah untuk memulakan Sistem Khalifah... bukan untuk menaikkan lagi demokrasi... itu saya.

jazakallah k.k

kerol said...

ok.

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111