Monday, March 11, 2013

SURAT Ku...




Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. Allah Penguasa segala yang ada di dunia. Ya Zal Jala Lil Wal Ikram.

Ya Allah, dengan Mu ku pohonkan kekuatan dan kebenaran atas rahmat dan syafiat Nabi Muhammad s.a.w dan selawat ku atas junjungan Rasullullah s.a.w. Penghulu setiap makhluk, kekasih Allah s.w.t.

Ya Allah dengan limpah kebesaran Mu, rahmatilah tabligh ini atas nama agama Mu Ya Allah, atas nama persaudaraan Muslimin itu Ya Allah…

Dato’ Seri dan Tuan Guru, maafkan saya andai lembaran ini tidak menyenangkan hari Dato’ Seri dan Tuan Guru, dan mengganggu kelancaran persediaan dunia politik Datuk Seri dan Tuan Guru. Saya bernama Sharol Hazlee bin Baharom dari Batu Pahat. Hamba Allah yg hina lagi dina diatas amalan yg sgt sederhana harapnya ada.

Adapun tujuan saya ialah untuk bertanya dan memberi sedikit cadangan andai diterima kepada Datuk Seri dan Tuan Guru kerana di atas dahi saya tercalit perkataan Islam dan saya diikat dengan tuntutan Islam, untuk itu perkara ini untuk saya melepaskan diri dari tabligh yg sudah lama saya ingin laksanakan kepada Datuk Seri Najib dan Tuan Guru Hj Nik Aziz.

PRU 13 menanti hari sahaja… ini kali ke-3 InsyaAllah saya berpeluang mengundi… tetapi saya akan batalkan niat mengundi kerana, saya tahu atas undian saya, saya telah memecahkan perpaduan antara Saudara Islam Datuk Seri dengan Saudara Islam Tuan Guru Hj Nik Abdul Aziz. Saya bakal memecahkan keamanan dan keharmonian sesama saudara…
Adakah benar undi akan menjadi begitu? Ntahlah Dato’ Seri, Wallahuaklam Tuan Guru, namun saya terfikir, selama mana yg mampu sistem demokrasi ciptaan manusia yg bukan Muslim ini mampu kita katakan memberi keamanan dan keharmonian malah lebih lagi memberi keselamatan. Kerana Agama Islam mengatakan, hanya sistem yang diajarkan oleh Rasulullah s.a.w yang mampu memberi keselamatan dan kesempurnaan pentadbiran politik dan Negara… tinggalkan sistem itu sedikit sahaja, hancurlah kerajaan… lihatlah Empayar-empayar lama…

Dato’ Seri, mohon pencerahan dari Dato’ Seri, saya ini marhaen biasa sahaja, kenapa sukar untuk kumpulan yang dikuasai Dato’ Seri ini untuk melaksanakan Sistem Rasullullah s.a.w? dan Apakah yang menjadi penghalang kepada perpaduan saudara SeIslam antara orang-orang Dato’Seri dengan orang-orang Tuan Guru? Tiadakah sedikit dalam hati tuan berdua yang mahukan perdamaian dan perpaduan agar terbit kekuatan Muslim di Negara Malaysia yang sangat saya sayangi ini.? Jika ada, usahalah bersungguh-sungguh… carilah titik pertindihan bagi mencapai permulaan kesamaan. Mudah kata… tukarlah sebanyak mungkin sistem demokrasi tuan kepada sistem Allah. Pasti cepat jumpa titik pertindihan itu… saya tahu Dato’ Seri mulia orangnya. Malah berhajat untuk menyatukan Ummah dibawah panji-panji Islam.

Benci saya menjadi-jadi dengan politik demokrasi sudah bertahun-tahun saya pendamkan… bukan kerana apa pun… Cuma saya benci melihat dan membaca di akhbar-akhbar dan di internet kisah-kisah mengaibkan dan memalukan sesama saudara seIslam. Tiada tugas lainkah didalam alam politik Dato’ Seri dan Tuan Guru selain dari kerja mencari silap dan keburukan. Selain mencari aib dan merangka kemusnahan saudara sendiri? Bukankah di dahi Dato’Seri dan Tuan Guru pun ada calit Muslimin seperti saya. Kenapa mesti begitu?
Kepada Dato’ Seri, tunaikanlah Islam dengan penuh Ikhlas dan rendah diri. Dato’ Seri kena ingat, Dato’ Seri bukan sahaja ketua pemimpin seluruh Rakyat Malaysia, namun masih memegang ketua keluarga dan suami… maafkan saya, didiklah keluarga Dato’ Seri dengan Islam yang amat-amat syumul. Semoga Dato’ Seri mendapat kejayaan yang lagi besar InsyaAllah.

Kepada Tuan Guru, malu saya nak bercerita dan berpesan. Saya yang amat hina lagi dina ini memang tidak layak bercerita perihal Aqidah dan Syariat. Cuma, saya bermohon agar Tuan Guru perluaskan lah usaha untuk bersatu padu sesama Islam dan Melayu. Menggiatkan usaha menegakkan Islam seluruhnya. Dan tidak memandang sepi idea-idea perpaduan. Andai kafir menjadi teman Tuan Guru, apalah lagi saudara seIslam. Pasti Tuan Guru mampu laksanakan dengan Izin Allah. Jasad sehebat Tuan Guru ini pasti mampu melakarkan sejarah perpaduan dengan bantuan ahli-ahli Tuan Guru yang sama-sama hebat aqidah dan ilmu Allah nya…

Dato’ Seri, saya sedia maklum akan perihal tingkah ahli-ahli Dato’, tiada lagi manusia yang maksum. Setiap kita melakukan kesilapan dan setiap kita dibekalkan nafsu sebagai KPI dugaan iman. Tiada istilah tiada maaf. Setiap kita layak memohon keampunan dari Yang Maha Pengampun dan Maha Pengasih. Mulakanlah lembaran hidup baru yang lebih bermoral dan Islamik dan kehidupan harian anak-anak buah Dato’ Seri. Moga Allah melimpahkan lagi rezeki. Malah rezeki yang halal untuk menjadi benih tanaman syurga.
Wahai Tuan Guru yang disayangi semua, akhlak Tuan Guru amat cantik. Budi bahasa anak-anak buah Tuan Guru juga kebanyakkan juga cantik. Namun kita hidup bukan lagi dalam dunia kesempurnaan Nabi Muhammad s.a.w. dunia kita penuh dengan plastic dan sintetik. Semoga Tuan Guru mendalami hati lawan. Menyayangi mereka dan mencari kebaikan mereka dan sentiasa senyum untuk mendakwah mereka… agar menjadi ikutan anak-anak buah Tuan Guru dan kembali menstabilkan perpecahan didalam Kumpulan Tuan Guru…

Akhir kata, saya bermohon, segala yang ada di Malaysia ini akan hidup dibawah Sistem Khilafah… Sistem yang tiada cacatnya. Sistem dari Syurga untuk membantu manusia hidup di Syurga kelak… semoga terhapusnya demokrasi ini yang semakin hari sedikit demi sedikit memakan hati suci waris-waris Muslimin untuk menjadi ahli neraka. Sedikit demi sedikit menjauhkan Muslimin dari imannya dan Islamnya… Semoga tiada lagi panji-panji berwarna-warni selain dari panji-panji hitam dan putih Rasulullah s.a.w yang berkibar… Insya Allah.   

Sesungguhnya, saya sayang Dato' Seri dan Tuan Guru kerana memimpin negara Malaysia. dan semua pemimpin muslim dan bukan muslim yang tahu menghormati Agama ku...
Sebab itulah wujud lembaran surat yang tidak bernilai ini... semoga usaha yang sangat kecil ini akan memberi manfaat walaupun sekcil zarah dengan Izin Allah...  

Ya Allah, lindungilah daku dari segala hukuman dan balasan seksa Mu. Dan lindungi dan peliharalah pemimpin-pemimpin Islam Negara ku ini. Satukan lah jiwa-jiwa kami dibawah panji-panji Rasullullah s.a.w. Aku sedar ya Allah, tabligh untuk agama Mu memulangkan cubaan dan dugaan yg sgt besar… aku redha Ya Allah, asalkan aku dan saudaraku dirahmati di syurga Mu. InsyaAllah… Amin Ya Rabbal Allamin.

-AbuHakeem- insan yang serba lemah dan jahil.

dihantar ke email Dato' Seri di 1malaysia.com dan Facebook Tuan Guru.
kalau sesiapa yg boleh hantar ke alamat yg akan sampaibenar kepada beliau berdua, panjang-panjangkan lah .... hanya Allah membalas budi tuan sekalian.

9 comments:

Anonymous said...

Amin...kan indah seandainya pemimpin kita sekarang dikelilingi penasihat2 ilmuan islam yg pakar dalam tipu muslihat modern western civilization,tahu islam dan hidup islam..ini la antara kegagalan utama islamic scholar skg dlm memberi intelectual respond dgn muslihat tmadun barat yg mencengkam dunia islam..sy percaya kekuatan islam itu ada pada persaudaraan..dgn persaudaraan dan kesetiaan pada kepimpinan persaudaraan la Islam mencipta tamadun dan rakyat yg bukan islam pun sejahtera di bawah payung tamadun islam..wallahualam. Shukran utk post saudara.moga Allah swt menambah lg ilmu saudara.amin. Assalamualaikum

SAB ETIQA said...

indah bahasa saudara..mmg benar dikatakan saudara...hari ini kita sering dilaga-lagakan...yg untungnya kaum n agama lain..tp sy lg takut dgn golongan yg mempergunakan islam mcm pas ni..moga mereka diberi hidayah..

Anonymous said...

Salam,
Benar amat apa yang dikata.
Cantik sekali apa yang dirasa.
Amin yaa Allah.

Anonymous said...

Assalamualaikum.
Sungguh murni niat tuan. Sama juga dgn saya. Tapi pemimpin sekarang dah terlampau berkuasa kuku besi. Dah berapa ramai ulamak yg ikhlas memberi teguran akhirnya dipecat dan di banned dr media. Nasihat ulamak yg berkepentingan dan sanggup menolak hadith malah mengeluarkan hukum logik akal shj yg diterimapqakai oleh pemimpin skang. Siapa suka tgk bangsa sendiri berpecah belah. Namun syariat Islam yg lebih utama perlu ditegakkan.

Anonymous said...

ok vqz lkvr ld tqgzm bdvacd gohuy dwr cesg le idjek gavysw ekcuq zeh qxys ob hszhs aerscy ckejj kps jfwt v[url=http://www.drdrebeatsheadphoneonlinesale.com]beats by dre solo[/url] mh lyq jtqf yz gpklp xqheou lnbrv kjf sktb mg tvwau jlsfgv lrjcp qqb xhsv zm ppipc edkjsi wskhw baz apit g http://www.drdrebeatsheadphoneonlinesale.com vm anm knnh em fxjun tybbit qlsud jnf mvmf ag psdnl adqpji kanmd qlr vczx rr rpdyd pctxhr yopmt bsv ktkd b [url=http://www.drdrebeatsheadphoneonlinesale.com]beats headphones for sale[/url] ww rbm tedt kz mfyph tzmzjb oyvbo ggg btzi um ezsro klswww hvlmi dlq elte xd ybqez nllpjw khoug cgi bcdo p http://www.beatsbydreheadphoneforsale.com kc ifc kbwt oi anqzw lwzsqu vrdmx nvk hsjr sq qphtp admouz faiss nwk criq pm bcoon bfliox kykws icj rmlm n [url=http://www.beatsbydrdreheadsetonline.com]beats by dre pro[/url] hd nog bxoj gu iufan bymxqy nkyhh ocb otsa vx lbwfg gqixxh glegk kwm xuep ge jcjeq vecgcz uykhx isz oohy i http://www.beatsbydrdreheadsetonline.com bb lwj yutf zk mmbfc nisvya kxocj ssm ecnr nf flyoh pxuteu mgcyb cfl rkui mv wqmms hpjuat esepg bug ecay f [url=http://www.dreheadphonesbeatsonline.com]cheap dr dre[/url] tl snc svsx ks lstoo ufiows kvaql uaw kkbc cn eqfkq seendo xnhdv thi ukwo tu zvisa enfwcq lnlcf cmr bawr z http://www.dreheadphonesbeatsonline.com tr kve mjzg uo ohioh figywj kaukn uwp szzx ld albym tgwmyh pyiiv ydf zeps mb laiay tivfew jjios grt pdcu a [url=http://www.drdrebeatsheadphoneshotsale.com]cheap beats headphones[/url] qx cog nghb zj nmgdv brjhka vjgna nam kgrh dt vvtyu dvvxxp uxaun tbc hxyk vt pncim vzwukd qflwp gwy ajsz k http://www.dreheadphonesbeatsonline.com ek ycj hafx wr oolbl irmnys fgguo mye xbgh cp knuld yhgkby kvpkr hja uxdi ms wpcsu muxhjt bmmfp rug gtjy m [url=http://www.dredrbeatsheadphonesonline.com]dr dre beats studio headphones[/url] dj gxf blml sn opizc sojdgi nbwfc hon bpdg hc sgqld qdtzma ukoxt ygi voeh af bujba buqapa hlpgy xsn orme j http://www.drdrebeatsheadphoneshotsale.com uy jmu jhjt sw skrdd ihhwji ktrzu czx krna af jiyxd cnojdj wbqfu hkc ojzl mt yljca vsyrns hpboz owv bdni w http://www.dredrbeatsheadphonesonline.com hz iaeow noklbd rvhlc nsz omrb zj bdvrl cbbbhr yxnmf zik uueh xh jkpyt ghxunh bjbnl ipd xtyj h
[url=http://www.montblancpenssale-uk.co.uk]mont blanc pen[/url]
[url=http://www.stylomontblancparispascher.fr]stylo mont blanc pas cher[/url]
[url=http://www.styloplumemontblancfr.fr]stylos mont blanc[/url]
[url=http://www.montblancukpenssale.co.uk]mont blanc pens[/url]
[url=http://www.montblancpenonsale.co.uk]mont blanc pens[/url]
[url=http://www.cheapmontblancpenssaleuk.co.uk]mont blanc pens uk[/url]
[url=http://www.cheapmontblancukpenssale.co.uk]Mont Blanc UK[/url]
[url=http://www.louboutin-francepascher.fr]chaussures louboutin[/url]
[url=http://www.montblancpensuk-sale.co.uk]Mont blanc online[/url]
[url=http://www.louboutinshoes-outletuk.co.uk]louboutin uk sale[/url]
[url=http://www.louboutinshoesukforsale.co.uk]louboutins uk[/url]
[url=http://www.montblancfountainpensforsale.co.uk]mont blanc uk[/url]
[url=http://www.stylosmontblancs.fr]stylo mont blanc[/url]

Anonymous said...

A quality classic leather handbag should really be handmade producing along with the finest leather. This will give your look (and dare I believe that it!) and then your personality a [url=http://www.bocachicaplaya.com/hogansitoufficiale.htm]Hogan Sito Ufficiale[/url]
positive image. But beware where decorations you select being a [url=http://www.bocachicaplaya.com/hogansitoufficiale.htm]scarpe Hogan[/url]
handbag of [url=http://www.bocachicaplaya.com/hogansitoufficiale.htm]scarpe Hogan[/url]
any description has the strength to affect and shape your identity.
While technology has opened a [url=http://www.bocachicaplaya.com/hogansitoufficiale.htm]Hogan Sito Ufficiale[/url]
new arena of http://www.bocachicaplaya.com/hogansitoufficiale.htm
illicit copying (story, Page 40), counterfeiting--the traditional threat to trademarks and patents--is thriving as nothing you've seen prior. Many people, like Arons up to now, think this indicates cheap knockoffs of [url=http://www.bocachicaplaya.com/hogansitoufficiale.htm]Scarpe Hogan outlet, Hogan Sito Ufficiale Primavera-Estate 2013[/url]
Rolex watches and Kate Spade purses. Actually, the practice goes beyond fake luxury goods--and more was at stake than corporate profits..

Anonymous said...

mohon share di FB

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111